Tips voor mascara.

3 Aug
Ik had nog een tip voor jullie om mascara op te doen.
Ik had in het begin zelf altijd problemen met mascara op doen. Of ik kreeg klonten en met 1x knipperen zaten die onder mijn ogen, of het zat boven mijn ogen, op mijn ooglid dus. Ik heb er een hekel aan!
Oefening baart kunst, hier wat tips als volgt:

1. Als je het moeilijk vind om je onder wimpers te doen, kan je er een blaadje onder houden zodat je overige mascara niet onder je ogen krijgt maar op dat blaadje.

2. Als je ook altijd z’n last hebt als je je boven wimpers hebt gedaan, en je onder wimpers wilt doen dat er dan boven je ogen al mascara komt, dan doe je het volgende. Want het is heel irritant om te gaan wachten totdat je boven wimpers droog zijn om daarna pas je onder wimpers te gaan doen!
Je begint met je onder wimpers te doen (met of zonder blaadje, wat jij prettig vind) want dan moet je omhoog kijken, zo zijn je wimpers het verst van je huid. En als je daarna je boven wimpers doet heb je nergens last van. Omdat je onder wimpers heel erg snel al drogen. En dan kan jij gerust je boven wimpers doen.

3. Hoe kan je het best je wimpers mooi met mascara doen, zonder dat ze aan elkaar gaan plakken? Nou dan doe je een heel dun laagje mascara op, en ga je heel langzaam met het borsteltje door de wimpers zodat ze precies goed zitten. Precies zoals jij het wilt, alleen dan met wat meer mascara. Nou dan wacht je even tot dat het droog is, en dan breng je nog een laagje aan, zoveel als je wilt alleen dan kam je niet helemaal met het borsteltje door je wimpers. Zo krijg je er meer mascara op, zonder dat je wimpers aan elkaar gaan kleven en je een ‘spinnepoten effect’ krijgt.

Nou dit waren mijn tips, kijk maar wat je ermee doet.

Geef een reactie

