Sunday hair: Waterfall braid/roll

29 Apr

Beetje laat artikel, sorry daarvoor. Nu ik dit artikel schrijf heb ik precies een uur voordat ik weer weg moet, alvast excuses als het niet het uitgebreidste artikel ever is. Ik heb jullie van de week laten kiezen welk kapsel ik moest namaken op mijn kapkop. Nouja, ik ben natuurlijk nog helemaal geen grote blog, dus er waren maar 3 stemmen haha! En 2 kozen voor de waterfall braid/roll. Ik kan je alvast zeggen dat ik hier door de haast gigantisch in gefaald ben. Tijdje geleden was ik helemaal ‘into the waterfall braids’ en kon ik het goed. Dus ik dacht ooh makkie! Nou toen begon ik.. Ik wist het niet meer, oh my. Ik heb er uiteindelijk toch nog wat van weten te brouwen, so take a look and enjoy! Ik ga straks lekker de stad in, dus iedereen veel plezier op koninginnenacht & Queensday!

Aller eerst de Waterfall braid. Zoals ik allemaal op internet zie doen zij het heel losjes en grof. Ik ben juist van het wat fijnere en strakke, dus dit was nog een hele klus. Op de een of andere manier lijkt het niet helemaal tot een vlecht, ik heb het op twee verschillende manieren geprobeerd maar toch..

De Waterfall roll, super easy & nog leuker vind ik! Deze is ook makkelijk bij jezelf te doen. Ik doe hem altijd vrij hoog, maar om dat bij jezelf te doen krijg je al snel een lamme arm dus ik het ook leuk als je hem wat lager maakt. Nog een keer, ik heb het op ze alles los en grof gedaan, dit is het resultaat. Je kan het ook recht naar achter doen en rondom maken, heb ik ook een keer gedaan super leuk!

 

Niet super netjes of helemaal afgewerkt, simpel en puur om te laten zien hoe het eruit ziet.

 

Even een kleine close-up, zoals je ziet zijn het maar twee plukken die ik ronddraai en daar tussen steeds een losse pluk doorheen werf.

 

Geniet van je avond/nacht && Queensday!

8 Reacties to “Sunday hair: Waterfall braid/roll”

  1. Celine 29 april 2012 bij 19:41 #

    ziet er leuk uit 😀

  2. Cynthiiaa 29 april 2012 bij 20:00 #

    Oh, wauw! Het ziet er echt vet mooi uit, niet afgewerkt? Oh my god, it looks amazing! Hij is mooi gelukt. 🙂 Have fun tonight!

  3. Lifesplash 30 april 2012 bij 16:58 #

    Wauw, hij is echt mooi gelukt. En hij lijkt inderdaad prima afgewerkt. Ik ga die vlecht ook ‘ns proberen binnenkort.

  4. Lieke van Lijssel 1 mei 2012 bij 18:12 #

    ik vind het tof! Kun je mayb een beetje uitleggen hoe je zoiets aanpakt? begin je met vlechten met 3 strengetjes haar. of meer de visgraattechniek met 2 strengen en steeds iets erbij pakken HELP!

    • Rachel Janssen 1 mei 2012 bij 18:18 #

      De vlecht op mijn eerste foto, begon ik met 3 strengen haar te vlechten(normale vlecht) en toen pakte ik steeds een pluk erbij als een soort invlechten maar dan van 1 kant en trok hem er doorheen. Die roll op de andere fotos is gewoon 2 strengetjes haar pakken, om elkaar heen draaien en er steeds een pluk boven en onder door doen. 🙂

      • Lieke van Lijssel 1 mei 2012 bij 18:19 #

        mmmm.. klinkt heel ingewikkeld maar ik ga ’t oefenen! thanks x

  5. Paola 1 mei 2012 bij 21:21 #

    Ziet er super leuk uit!

  6. Mariel 3 mei 2012 bij 21:05 #

    Super leuk! Ziet er niet zo heel moeilijk uit, ga het eens proberen!

Geef een reactie

